My Dear Blog ,,

Welcome to my dear blog . Be nice here and leave your comment on my tagboard . Sorry if i'm not reply back . Do read do follow . Thank you :DD


MyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.Com


.
MyEm0.Com


MyEm0.Com

Skin by Maniss
Picture from Mr Google
Dia Cinta Kawanku :(
Saturday 25 February 2012 | 7:10:00 pm | 0 comments
assalammualaikum :)

Alhamdullillah , finally siap jugak karya kakak aku ni..tu pun lepas aku pakse dia siapkan berjuta-juta kali (kejam sikit)..hehe..hope korang enjoy bace cerita yg tak seberape ni :)

TITLE : Dia Cinta Kawanku
GENRE : Sengal komedi
PENULIS : Eyna LANA




                Kalau sebut pasal cinta semua orang tentu tahu ape itu cinta . Kisah cinta aku mungkin tak sehebat Romeo dan Juliet atau Laila dan Majnun . Kisah cinta aku juga tak sehebat filem yang sedang meletup di panggung , OMBAK RINDU ! Tapi korang mesti ketawakan aku lepas korang bace ape yang aku luahkan . Kisah cinta aku bermula di sebuah tempat yang memang menjadi penantian setiap orang , BUS STOP ! Hari tu jatuh pada hari minggu . Biasa lah bile time cuti and baru lepas dapat gaji ke mana lagi arah tuju aku kalau bukan , SHOPPING ! Tapi mase aku tunggu bas , aku ternampak sorang mamat ni . Handsome gile siott ! Ade gaye , mutu dan keunggulan gitu . Aku tak tahu ape motif mamat tu berdiri kat situ . Nak tunggu bas atau nak repair podok bas sebab mamat tu ade kereta . Tapi dah 5 minit aku terpacak kat situ . Mamat tu asyik pandang-pandang aku je . Lepas tu senyum-senyum . Aku memang sedar diri tapi aku bukan nak cakap yang aku ni perasan . Sebab dah ramai orang cakap muke aku ni ade iras-iras Lisa Surihani . Betul ! sump......... So sebab tu lah mamat tu dok ushar aku dari tadi kot . Bile dia senyum , aku rase dunia mcm terhenti . Rase mcm aku berdua dengan mamat tu je kat pondok bas tu . Tapi kat situ ade beberape orang lagi tengah tercongok tunggu bas antaranye 3 mamat india dan apek jual sayur . Berbalik pada mamat handsome tadi , aku rase mamat tu ade hati kat aku . Aku tau die malu tapi mahu . Aku ni perempuan tak kan aku nak bertindak dulu . Kalau die dah syok sgt kat aku terus terang aje la . Kan senang ! Kalau asyik senyum-senyum , pandang-pandang , bile nak jalan der ! Tapi kan lepas tu tetibe aje mamat tu terus melangkah dan berjalan menuju ke arah aku . Die semakin hampir dan akhirnye mamat tu betul-betul berdiri depan aku . Ya Allah ! memang handsome gile la mamat tu ! Sape yang tgk confirm jatuh cinta mcm aku jugak . Aku jadi tak tentu arah . Kalau betul lah ape yang aku fikirkan , cinta kami bakal disaksikan oleh mamat-mamat india dan apek jual sayur . Memang syahdu lah ! Boleh lah aku berlagak dgn si Sal , rakan serumah aku tu . Aku dah dapat pakwe handsome ~  Mesti si Sal tu jeles habis dgn aku . HAHAHA ! Tapi memang betul kate pujangga , saat yang indah itu hanya sementara . Rupanye mamat tu dah lame dok ushar kawan aku si Sal yang gempal ala-ala ahli sumo tuh ! Sedih betul aku ! Time mamat tu mintak nombor telefon Sal , aku rase dunia ni begitu pantas bergerak . Cuma aku je yang tak bergerak-gerak . Lebih malang lagi bas yang aku tunggu dah pun terlepas . Bagai jatuh ditimpa tangga ! Tapi sejak dari kejadian hari tu , aku dah mula sedar dan SEDAR bahawa cinta itu memang buta . Untung lah kau Sal ~ Akhirnye aku jugak yang gigit jari . Huaaaaaa :(

#cerita ini rekaan semata-mata..tiada kene-mengene dengan yang hidup ataupun yang sudah meninggal dunia :)


Old things | New things